À. Llàcer: "És meravellós treballar amb Geronimo Stilton"


Ha passat de treballar amb joves a la televisió (OT) i nens (Pequeños grandes genios i Tú sí que vales) a dirigir el muntatge infantil Geronimo Stilton. El musical del Regne de la Fantasia. ¿Com ha anat el canvi?

M'agrada treballar amb actors joves. M'agrada molt la seva energia i fer coses per a gent jove perquè a vegades perden el que és la consciència del treball. És una cosa que valoro i que intento inculcar-los. Tot el que faig va enfocat cap a la gent jove. A Manu Guix, el director musical d'aquest projecte, i a mi ens agrada treballar i adreçar-nos a ells. Ja ho vam fer en el musical Què i ara estem embarcats en aquesta aventura.


¿Va fer un càsting per escollir el repartiment? ¿Com va ser?

El vam fer i va venir gent molt vàlida però un càsting és molt difícil d'explicar. La selecció no es fa per valorar el talent d'algú sinó per veure si aquella persona quadra o no amb el que estic buscant.


¿Què valora per escollir?

Són molt importants les energies que es creen en un conjunt i quan faig un càsting és un dels aspectes en què em fixo. Ho vaig aprendre en els musicals en què vaig treballar amb Mario Gas. Ell feia càstingfins i tot per a Vicky Penya. Al principi pensava: «¿com pot ser que li faci una prova si és la seva dona i la mare dels seus fills?».


¿I quina explicació va trobar?

És que no volia valorar el seu talent sinó veure com quadrava amb la resta d'integrants de la companyia. Crec que és un factor molt important. Jo penso que els espectacles són energia. La que tu ets capaç de transmetre als actors i la que ells generen fa possible que un espectacle aconsegueixi triomfar o no.


Geronimo apareix en escena tal com és als llibres ¿Quina és la seva visió d'aquest famós personatge?

És l'heroi, encara que es presenti com un antiheroi. És un ésser amb un carisma innat i molta llum. És meravellós treballar amb ell. Geronimo és entranyable. És un aventurer i una mica poruc, una mica infant. La grandesa del personatge és que quan li passa alguna cosa no es posa màscara, perquè va fins al fons sense amagar els seus sentiments.


¿És molt exigent com a director?

Molt. No suporto la falta de puntualitat i d'higiene. Només tinc dues manies: que l'actor arribi a l'hora i polit. A partir d'aquí no demano ni talent però sí que vinguin amb el text après. La resta és treballar, treballar i treballar.


Queda clar.

És que quan algú es queixa per cansament, m'enfado. Ja començo a semblar un avi en això. Sóc molt exigent sota aquesta imatge de boig que tinc. Ho puc semblar, però ho tinc tot controlat.


El Regne de la Fantasia, espectacle per al qual ja hi ha les entrades a la venda, es basa en el primer llibre de la sèrie. ¿Travessarà Geronimo les set portes?

Així és. Travessarà els set regnes amb l'objectiu de salvar la Flordiana, la reina de les fades.


La part tècnica és molt important en aquest muntatge que incorporés projeccions i olors. ¿Quan es començaran els assajos amb ells?

El 21 de novembre ens traslladarem al Teatre Condal per fer els primers assajos amb tot. L'obra aixecarà el teló el dia 3 de desembre i s'estrenarà el 10. Espero que tinguem temps necessari per ajustar-ho tot.


¿Com serà l'escenografia?

Hi ha un tul transparent davant de l'escenari i una pantalla al darrere on es projecta el llibre en 3D. És complex. Els personatges se situen entre tots dos i amb les imatges projectades en el tul i la pantalla es crea la tercera dimensió per reproduir efectes com la pluja o la neu. A més hi ha dos personatges virtuals.


La còmica Lloll Bertran és la veterana de l'equip ¿Com encaixa en el seu rol de bruixa Stria?

Jo per treballar necessito riure i amb ella ho fem des del primer dia. L'únic que he d'aconseguir és que no s'avorreixi. Ho fa tot molt bé.


¿Ha tancat definitivament la seva etapa televisiva a OT?

Sí. Vaig decidir deixar-ho però no és que renegui d'OT, de cap manera. OT m'encanta i em va fer superfeliç. Estic orgullós d'això però és una etapa que està acabada. I no ho dic pel programa sinó pel que jo puc oferir als espectadors. Puc ser útil als alumnes del programa, però per als que veuen les classes gravades, ¿què puc oferir de nou?


Font: Marta Cervera (www.elperiodico.cat)

No hay comentarios:

Publicar un comentario