25/7/12

Ballet amb final feliç


Font: Valèria Gaillard (www.elpuntavui.cat)
El llac dels cignes torna a estar en cartell a Barcelona aquest estiu –al teatre Coliseum des d'avui i fins al 29 de juliol–, un ballet que hem pogut veure darrerament en totes les salses. I això gràcies a l'impuls aconseguit amb la torbadora pel·lícula El cisne negro, que ha donat una nova vida a aquest clàssic del repertori d'ençà la seva sortida el 2010.
Si bé el film de Darren Aronofsky amb Natalie Portman de protagonista aposta pel final dramàtic, és a dir que acaba amb la mort dels dos enamorats, la proposta del Ballet de Moscou opta, en canvi, pel feliç –més habitual, d'altra banda–, en el qual “l'amor és el que venç”, en paraules de Timur Fayziev, director de la companyia.
Tanmateix, la versió de la companyia moscovita accentua el dramatisme amb la presència de més cignes negres sobre l'escenari al costat del malèfic Rothbart, el bruixot que domina les donzelles convertides en cignes. “Els cignes negres fan tot el possible perquè en l'escena del palau, en el tercer acte, el príncep es casi amb Odile, però al final acaba triomfant el bé i emergeix Odette”.
La companyia, integrada per trenta ballarins, compta des de fa un any amb la parella solista Cristina i Alexei Terentiev, parella també en la vida real. “Tenen molt bona escola i destaquen per la seva força, no només tècnica sinó també interpretativa.”
Els ballarins Cristina Terentiev (Chisinau, 1983) i Alexei Terentiev (Moldàvia, 1976), destaquen per haver guanyat nombrosos concursos i distincions. Format a l'Acadèmia de Ballet del Boshoi, Alexei Terentiev ha integrat el Ballet Nacional de Moldàvia, on també ha ballat Cristina els rols principals.
Timur Fayziev, que va fundar el Ballet de Moscou el 1989, afirma que la seva producció d'El llac dels cignes“ha absorbit el millor de totes les coreografies preservant l'original de Petipa”. També és cert que mira “d'adaptar-la” cada vegada a la solista, ja que “per a una ballarina és l'obra més complicada perquè, a banda d'una gran tècnica, requereix grans dots interpretatives”. En aquest sentit, la companyia dóna prioritat a l'art dramàtic: “No hem d'oblidar que un ballarí és un artista ballant.”
A partir de l'1 d'agost i fins diumenge, dia 5, la companyia representarà un segon programa, La bella dorment, també música de Txaikovski. Després la companyia marxarà cap a Andorra, i seguira la gira mundial que té programada fins a Taiwan.

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada