La Mostra d'Igualada tanca amb una ocupació rècord



Font: L.S. (ara.cat)
El públic -i el bon temps- han acompanyat aquest cap de setmana la 24a Mostra de Teatre Infantil i Juvenil d'Igualada. Segons els organitzadors, uns 26.000 espectadors han passat pel certamen, que enguany ha assolit una de les xifres d'ocupació de les sales de teatre més altes, del 89%. "Que hagin augmentat els espectadors de pagament demostra que és una fira consolidada i que funciona com a plataforma de difusió per al sector, però també per al públic, que troba una oferta familiar inigualable", deia ahir el gerent de la fira, Òscar Balcells. El director artístic, Òscar Rodríguez, també assenyalava que les estrenes -entre les quals n'hi havia de companyies debutants, de la Secció Trampolí- havien "respost a les expectatives".
Un exemple és l'AlambiQ Destil·leria Cultural, una companyia novella que va estrenar el seu primer treball, Si n'era un somni, basat en l'obra d'Espriu, i que va obtenir molt bona acollida entre els programadors -uns 400- que van assistir a la Mostra. Entre ells hi havia un reduït grup de professionals francesos que es van mostrar "sorpresos positivament pel nivell artístic de les companyies catalanes", deia Rodríguez. Uns quants ja van tancar les primeres contractacions. "El feedback és positiu, tot i que és d'hora per valorar resultats. El que és clar és que les companyies recullen aquí el que han sembrat durant l'any", explica Balcells.
En el vessant professional, una de les novetats d'enguany ha sigut elbreakfast meeting, una trobada de programadors i companyies triades "pensant en espectacles de més fàcil exportació ja sigui perquè són teatre de carrer, sense text o que treballen propostes més visuals", explicava el director artístic de la Mostra. L'experiència va ser "eficaç i útil", segons els organitzadors.
En total, 48 companyies van oferir 90 funcions dels seus espectacles durant quatre dies. Ahir a la tarda, els Electrotoylets van posar-hi la cirereta final amb el seu S'ha acabat el bròquil al Teatre de l'Ateneu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario