DIMECRES


DRAMATÚRGIA: AINA TUR
DIRECCIÓ: DANIELA DE VECCHI
INTÈRPRETS: ANNA BERENGUER i XESCO PINTOR
DURADA: 70min
PRODUCCIÓ: LAMINIMAL, SALA BECKETT/OBRADOR DE DRAMATÚRGIA
SALA BECKETT

Flaco favor el que li ha fet LAminimAL a l'Aina Tur amb aquesta adaptació de la seva obra de Dimecres. Suposo que els espectadors que no s'han llegit l'obra o que no coneguin l'original no els semblarà tan greu, però qui em optat per fer-lo em trobat que l'una i l'altre s'asemblen el que un ou a una castanya. I és tota una veritable llàstima perquè l'obra escrita per l'Aina Tur pot donar molt de sí, en un muntatge molt més convencional i sense tants retallades com li ha fet la Daniela de Vecchi per adaptar-la a l'estil de LAminimAL.

21 dones, 21 escenes dividit en tres blocs, fins aquí totes dues obres coincideixen. El muntatge de la Daniela de Vecchi ha optat per trencar la cronologia de present, passat i futur i jugar a l'aletorietat de les escenes deixant a l'Anna Berenguer sense llocs on agafar-se a l'hora d'interpretar aquestes 21 dones que ell (Xesco Pintor) es va imaginant mentres obre les caixes del seu trasllat a viure a Menorca.

No hi ha matisos interpretatius entre les 21 noies, només s'entreveuen que existeixen algunes més tímides i d'altres més juganeres i que a cada una li correspon una peça o peces de roba vermella diferents, però cal alguna cosa més perquè a la dona 10 no comencis a pensar que deuen ser totes bessones perquè comences a confondre-les i a no veure més que una repetida innecessàriament moltes vegades.

L'escenografia del força buida deixa tota la responsabilitat de l'obra als actors que no arriben a donar-li als seus personatges vida pròpia i que vaguen entre escena i escena buscant més perquès que respostes troben. Està clar que no tots els textos passen igual pel sedàs de LAminimAL i aquest s'ha quedat en un "vull però no puc". Tota una llàstima perquè les expectatives estaven molt altes i han quedat per terra. La propera vegada serà...

No hay comentarios:

Publicar un comentario