12/6/13

PROU!

Per Elisa Díez

Cansada, farta de sentir-me, de vegades, com una titella dins d'un món cultural que no para de queixar-se però que continua impàvid a la situació que travessa. Sí, senyors, hi ha crisis, l'IVA ha estat una gran putada, però ja val de queixar-se, quedar-se amb els braços plegats i fotre-li la culpa al del costat.  Aquestes alçades de temporada ja estic farta d'escoltar a uns i a d'altres, tots els sectors estan fent el seu canvi,en silenci uns i d'altres escampant-lo per tot arreu. Les arts escèniques, la cultura, segueix instal·lada en les maneres de la queixa i del poc moviment.

Aquest article no canviarà res. Però si tots els que pensem que un altre món cultural és possible, el soroll seria més gran. Avui m'he llevat amb una cosa que porto des de fa setmanes escoltant: "TimeOut és una gran revista", m'emprenyo només de pensar-lo. TimeOut ha substituït a la GuiadelOcio però no ens enganyem la seva cultura és mass media i la seva profunditat és la d'una piscina per a nens de tres anys. Hi ha revistes on l'anàlisi, l'interès per la cultura i la profunditat dels articles li donen mil voltes al TO, però clar una campanya de marketing com la que aquesta té al darrera no se la pot permetre tothom. I queda molt bé anar amb la revista pel carrer com un modernet barceloní més.

Fora del Time Out també tenim el tema Bibiana Ballbé amb el magnífic article d'ahir a Núvol del senyor Joan M. Minguet del que comparteixo moltes coses i al que felicito des d'aquí per donar visibilitat al que molts pensem des de fa temps. Jo com el Joan M no vull una "cultura" on el màxim que puguem aspirar és a convertir-nos en Bibiana Ballbé. Això és entreteniment, no cultura. No m'imagino a aquesta senyoreta intruint-nos sobre Shakespeare, Piccaso o Cervantes en qualsevol dels múltiples modelets en postures impossibles que acostuma a ensenyar a Instagram. 

Reconec que ha d'haver de tot, però estem en risc de considerar cultura allò que no ho és i els que defensem que un altre tipus d'univers cultural és possible quedar relegats a un raconet perquè el nostre sistema de marketing no és compatible amb els cànons actuals. De la mateixa manera que alguns muntatges de Shakespeare són un insult a la intel·ligència de l'espectador, aquest tipus de "cultura" que ens volen imposar és un insult a la nostra intel·ligència que es rebel·la i es rebel·larà avui, demà i sempre.

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada