Temporada Alta crea la Fundació La Ciutat Invisible



Font: Xavier Castillón (elpuntavui.cat)
La productora gironina Bitò i el Festival Temporada Alta han creat la Fundació La Ciutat Invisible, “una entitat que neix amb la vocació de promoure la cultura, posant en contacte el sector privat i el públic, i apostant per l'excel·lència, la recerca, la innovació i la creació en l'àmbit cultural”. L'objectiu, a mitjà o llarg termini, és impulsar en l'àmbit internacional l'escena catalana i també Girona com a “ciutat del teatre”, amb repercussions importants en la societat, l'economia i la cultura de la ciutat i la seva àrea d'influència. La fundació buscarà noves vies de finançament “diferents i mixtes, entre empreses privades i institucions públiques” per al festival.
La fundació per dins
Amb un patronat presidit pel polític i historiador Joaquim Nadal i amb Agustí Codina (Medplaya) i Salvador Sunyer (Bitò) com a vicepresidents, la nova fundació, presentada ahir a l'Ajuntament de Girona, inclou també el Club de Temporada Alta o Club TA!, el Cercle TA i el Think Tank, que es presenta com la fàbrica d'idees de La Ciutat Invisible, formada per personalitats provinents del món acadèmic, empresarial i periodístic que es reuniran dos cops a l'any per reflexionar sobre un tema en concret. El resultat d'aquestes trobades es plasmarà en un document final que es posarà a la disposició de la societat.
De moment, formen part del Think Tank setze persones, la majoria de les quals tenen forts vincles amb Girona: Xavier Antich (UdG, Fundació Tàpies), Enric Banda (Fundació La Caixa), la consellera empresarial Anna Birulés, Agustí Codina, Joaquim Coello (Aplus), Francesc Fajula (Fundació Banesto), Kim Faura (Telefònica), la filòsofa Marina Garcés, Anna Maria Geli (UdG), Joaquim Nadal, Ignasi Nieto (Banc Interamericà de Desenvolupament), Joan i Josep Roca (El Celler de Can Roca), el productor cinematogràfic Edmon Roch, Salvador Sunyer i la periodista Mònica Terribas. Entre els vocals del patronat, a més de quatre persones vinculades a Bitò, hi ha també Josep Roca i el president de Comexi, Manel Xifra. Ahir es va remarcar que tots els implicats hi participen de manera altruista i que La Ciutat Invisible neix “modestíssimament”, amb un capital fundacional de 30.000 euros.
Pel que fa al Club TA!, que es presentarà al setembre, vol aglutinar “els espectadors amb sensibilitat per la cultura, amb voluntat d'implicació i de suport al festival, i amb ganes de tenir una relació més àmplia amb el món de l'escena i amb el món de la cultura”. Amb un concepte de mecenatge individual, hi haurà tres tipus de quotes i, segons l'aportació, variaran les prestacions que oferirà el festival. El Club TA!, que vol ser més que una associació d'amics de Temporada Alta, es presenta com “l'instrument bàsic de relació entre el festival i la societat civil i, per tant, un motor de noves iniciatives”.
El Cercle TA estarà obert a tots els empresaris que vulguin donar suport a la divulgació i promoció de Temporada Alta i s'impliquin també en el festival a través del patrocini i el mecenatge. Els membres del Cercle es reuniran una o dues vegades a l'any per establir línies estratègiques i d'actuació.

No hay comentarios:

Publicar un comentario