15/7/15

Fugir de la cort


Font: Jordi Bordes (elpuntavui.cat) | Foto: Parking Shakespeare
Llàtzer Garcia és un autor i director que reconeix que mai l'havia temptat enfrontar-se a un Shakespeare. Tot i així, demà s'estrena la seva adaptació i direcció d'Al vostre gust, una comèdia estranya perquè arrenca en clau de tragèdia i que posteriorment es desplaça al relat d'aventures i desemboca en una comèdia. Shakespeare proposa que els nobles que han estat expulsats de la cort puguin retornar en el darrer quadre. Llàtzer Garcia prefereix deixar-los en la seva felicitat bestial del bosc d'Arden. No se'ls hi ha perdut res, en aquella cort. Avui no cal ser fidels a la convenció de l'època. Al vostre gust es representarà fins al 2 d'agost al bosc dels til·lers del parc del Notd, a les 7 de la tarda. Només descansen els dies 22 i 29 de juliol.
Ahir al matí, el casal veí estava molt interessat a veure l'acció que es produïa entre els til·lers. Es veu que en els assaigs de la tarda, la canalla els recrimina que comencin tard perquè els encanta veure com creix el muntatge, escena a escena. La proposta, que altra vegada no s'ha volgut incorporar al cartell del Grec, viu una dolça relació amb els seus veïns. El nombre d'espectadors augmenta en cada edició. Ara ja saben quin és el límit de l'espiral on hi ha els til·lers: el miler d'espectadors de la darrera funció de Molt soroll per res. Aquesta és la desena producció de la companyia d'actors, que sempre busca un director que faci l'adaptació dels seus espectacles. A més de les set comèdies de Shakespeare interpretades sota els til·lers, també fan propostes contemporànies al Parking d'hivern en teatres o espais no convencionals.
Llàtzer Garcia, ànima de la companyia Arcàdia, va debutar com a ajudantia de direcció amb la producció d'Al vostre gust que Xicu Masó i Pep Tosar van fer per inaugurar el Grec del 2005. El repte de direcció és doble: perquè ha hagut de fer una dràstica reducció de la traducció de Salvador Oliva i perquè, actuant al carrer, no es pot comptar més que amb el text, la situació i l'actor per modular l'escena. No hi ha possibilitat de destacar res amb la il·luminació, l'escenografia o els tons, “ni tan sols poden seure, perquè si no hi hauria qui no els veuria”.