Broadway al Tívoli


Des del 22 de setembre i només fins al 6 de novembre, Stage Entertainment presentaràChicago en castellà al Tívoli de Barcelona. És el mateix muntatge i repartiment que va fer temporada a Madrid (hi tornarà just després de l'estada a Barcelona), amb el llibret, escenografia i la mateixa exigència artística que la producció que fa 15 anys triomfa en la cartellera de Broadway (i en fa 14 anys a Londres).

El llibret de Chicago narra, amb tocs de comèdia i de misteri, diferents nivells de corrupció a l'Amèrica dels anys vint. Roxie Hart, ballarina d'un club nocturn obsessionada perquè el seu talent es tradueixi en titulars a la premsa, assassina el seu amant i, a causa d'aquest crim, ingressa a la presó, on coneixerà Velma Kelly, una experta a sobreviure dins de la cel·la.

Chicago es va estrenar a mitjans dels setanta, sense sort. Segons el director associat de Stage, Nigel West, la producció va coincidir amb l'afer Watergate. I els americans no van voler veure una obra que parlava de la mateixa corrupció del president Nixon que denunciaven els diaris. A principi dels anys noranta, aquest llibret es va reprendre en format concert. Va ser un èxit fulgurant que va permetre recuperar el llibret. L'obra és molt austera. No hi ha més escenografia, pràcticament, que una tarima on se situen els catorze músics i els tretze artistes. Els jocs de llum evidencien els canvis de localització.

Marta Ribera torna 15 anys després al Tívoli (West Side Story). Ella, que també va ser l'ambaixadora a Barcelona de Stage amb Cabaret, el setembre del 2007, no veu cap relació entre els dos musicals: “Són dues històries diferents”. Es podria dir que aquella ingènua Sally Bowles de Cabaret ha crescut i s'ha fet experta a aprofitar-se de les crisis. Aquella Sally delerosa d'èxits ara és Roxie.


Font: Jordi Bordes (www.avui.cat)

No hay comentarios:

Publicar un comentario