"Només hi ha un èxit a la vida, i és viure com vols"



Josep Maria Pou dirigeix una altra obra cridada a girar anys per sales de tot l'Estat. Aquest cap de setmana estrena al Teatre Goya El tipo de la tumba de al lado , basada en la novel·la supervendes de la sueca Katarina Mazetti. "Tracta de les relacions de parella d'avui. Ella és una intel·lectual, filla de l'asfalt i de les presses, i ell és un pagès modern, no el cateto del poble", explica el director. Es troben en un cementiri i salten espurnes.
És possible enamorar-se d'algú tan diferent?
És possible que te n'enamoris o t'hi enganxis. Però que funcioni amb persones tan oposades en tipus de vida, en gustos... és impossible. Però amb això hi ha prejudicis i molt esnobisme. Fa temps que vaig llegir una frase d'un polític francès del XIX que diu: "Només hi ha un èxit a la vida i és viure com desitges". Si vols ser un ornitòleg o plantar patates, serà el teu èxit perquè és la teva decisió. Per què has de ser un urbanita i treballar com un cabró de 7 a 12 de la nit en una oficina?
En aquesta obra mana l'atzar. Hi creu?
Crec profundament que la vida està feta d'això. Cada cosa ens marca i defineix la teva vida per sempre. Jo vaig fer un programa de José Luis Moreno, i amb Luis Merlo ens volíem morir. Si arribo a dir que no, no estaria casada amb Pedro [Larrañaga]! Una trucada et pot canviar la vida.
Sobretot si és de Spielberg.
A mi... No, si fos Campanella! Una pel·li amb Darín!
Què fa que decideixi fer una obra de teatre?
Jo és que ja dirigia obres al col·legi! Des del primer any que feia cine, feia teatre. M'apassiona i sempre en faig després d'algun èxit. No és un refugi: és igual d'important que el cine. De fet, serà el primer cop a la vida que no estic nerviosa el dia dels premis Goya [pels quals està nominada a millor actriu secundària] perquè tinc funció! He tingut vuit nominacions i sempre hi havia anat. També he votat per als Oscars, sóc de l'Acadèmia de Hollywood des d' El laberinto del fauno. I confesso que sóc fan de The artist!
Font: Laura Serra (www.ara.cat)

No hay comentarios:

Publicar un comentario