Àlex Casanovas: "Crec que he madurat bé"



Font: Laura Serra (ara.cat)
Viu un bon moment de maduresa?
Per edat, sí. I a més he tingut l'avantatge de treballar amb bons companys, directors i equips de producció. Sempre m'ha agradat fer aquesta feina i he tingut ganes d'aprendre, de treballar amb els altres i per als altres. He de confessar que les crítiques no me les miro fa anys.
Per què?
Ser crític és difícil, i és molt difícil que s'allunyin del seu gust personal per valorar la feina objectivament. Amb el temps, cada cop tinc més consciència de quan estic bé dalt d'un escenari o no. Però és cert que crec que he madurat bé... resultón .
La sort depèn de qui et tria?
També. Jo estic molt orgullós de Pel davant... i pel darrera i Pels pèls i, potser perquè són comèdies comercials, no es tenen tant en compte quan allà hi havia una feinada tremenda. Estaria bé que es valori, com està bé que els directors t'ofereixin registres diferents. Sovint estem encasellats, i el galant jove ja no el puc fer!
Al teatre i a la vida [és vicedirector de l'Associació d'Actors i Directors, AADPC] li agrada comprometre's.
És fantàstic poder dir certes coses en un escenari. El teatre serveix per burxar, provocar-nos, fer-nos recapacitar i tirar endavant. És preocupant que es tanquin espais. Un terç dels actors de l'AADPC no treballen! Crec que tornarà l'època de les companyies, com al principi del teatre independent a Catalunya, gent que ara és empresària i gestiona teatres.
¿Els concursos de televisió dels 80 i 90 van anar bé a la seva carrera?
He tingut més sort que els companys que després van fer els culebrons. Almenys la gent sabia el meu nom i no el del personatge!

No hay comentarios:

Publicar un comentario