RECREO


DRAMATÚRGIA: MANUEL VEIGA
DIRECCIÓ: BORIS ROTENSTEIN
INTÈRPRETS: PEPE ZAPATA, XAVI RIPOLL, ANDREA MONTERO
DURADA: 1h 30 min
PRODUCCIÓ: TEATRE AKADEMIA i EIX49
TEATRE AKADEMIA

S'agraeix que de tant en tant algun se'n recordi que els dramaturgs porten escrivint molts anys, que alguns fins i tot han guanyat premis però que no han vist la seva obra gaire representada pels escenaris. Un cas semblant és el que ha passat amb Recreo, fins fa ben poc oblidada en algun calaix i recuperada per Boris Rotenstein.

Recreo ens situa en un pati d'escola el dia que es celebra una reunió d'antics alumnes, força entrats en l'edat adulta. Concretament tres personatges apareixen davant dels nostres ulls, nostra serà la decisió de creure'ns o no allò que està passant a escena. D'una simple història com els primers amors no corresposts, la solitud per ser el empollón de la classe...

L'espai escènic d'Ivan Oset i el mateix Boris Rotenstein omple l'escenografia d'un poltre, un bàsquet i totes aquelles coses que només al veure'ns ja ens evoquen la nostra infància. Si que trobo que tapar la bella sala del Akadèmia amb cortines negres continua sent un error per part dels encarregats de l'espai escènic que no són capaços encara de treure'l tot el profit que l'espai està demanat a crits.

Recreo necessita un director que li doni una miqueta més de ritme que el que ha pensat Boris Rotenstein per ella. Hi ha un moment molt clar d'això quan els dos personatges als que interpreta el Pepe Zapata i l'Andrea Montero estan en primer pla, just al costat de les grades del públic, recordant. És un moment mol íntim que la direcció ha optat per allargar massa, i restar-li emoció que es dilueix segons passa els minuts.

Recreo torna a demostrar el gran actor que en petites píndoles ens està mostrat Xavier Ripoll. Llàstima d'aquells petits detalls que no la fan rodona. De totes maneres s'agraeix veure coses diferents dins la mateixa programació a la italiana que ens domina. Sona l'alarma. Ja s'ha acabat el Recreo.

No hay comentarios:

Publicar un comentario