Lluís Pasqual serà director del Teatre Lliure fins al 2019


Font: Laura Serra (text) | Pere Virgili (foto) (ara.cat
“La Bíblia diu que hi ha un temps i un lloc per a cada cosa. I jo tinc la sensació d’estar en el temps i el lloc que em toca”, deia ahir Lluís Pasqual, poc després que es fes públic que el Patronat de la Fundació del Teatre Lliure havia decidit renovar el seu mandat com a director per quatre temporades més. Pasqual, que va succeir Àlex Rigola l’any 2011, serà el director del Lliure fins a la temporada 2018-2019. 
“Espero continuar sense tenir una línia i sent tan permeable com pugui -explicava-. La societat canvia i l’obligació dels artistes és flairar el que la gent desitja, com respiren. I també m’agrada fer de productor: motivar que els altres facin coses”. Després de superar una amenaça d’ERO l’estiu del 2013, el Lliure ha obtingut bons resultats de públic en un context complicat per al sector -el 2013-14 va guanyar prop de 30.000 espectadors-, gràcies a obres com Els feréstecsL’onada i Dies feliços, entre d’altres. “Crec que el teatre ha reaccionat bé a la crisi, tot i que ens acusin de ploraners. El públic ens ha acompanyat i això em fa feliç”, reconeixia un dels fundadors del Lliure el 1976, que també ha dirigit el Centro Dramático Nacional, l’Odéon de París i la Biennal de Teatre de Venècia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario